Βιογραφικό
O Γαβριήλ Κουρής, Γενικός Γραμματέας του Δήμου Μινώα Πεδιάδας (2019-σήμερα) είναι απόφοιτος του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής και Διοίκησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, με μεταπτυχιακές σπουδές (Αριστεύσας) στο τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου εξειδικεύτηκε σε θέματα ανάλυσης και αξιολόγησης κρατικών πολιτικών και σχεδιασμού μεταρρυθμιστικών πολιτικών στο δημόσιο τομέα και υπ. διδάκτωρ σε θέματα πολιτικών υγείας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Διαθέτει σημαντική επαγγελματική εμπειρία σε θέματα οργάνωσης και διοίκησης Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), έχοντας διατελέσει κατά το παρελθόν με επιτυχία Γενικός Γραμματέας στο Δήμο Χανίων (2011-2014) και στο Δήμο Πλατανιά (2015-2019) ενώ έχει θητεύσει και ως Ειδικός Σύμβουλος στο Δήμο Κισσάμου (2014-2015).
Έχει εργαστεί επίσης ως Επιστημονικός Σύμβουλος στη Βουλή των Ελλήνων, ως ειδικός σύμβουλος οργανισμών σε θέματα πολιτικών υγείας και πρόνοιας, ως ερευνητής εταιρειών ερευνών κοινής γνώμης, ως διδάσκων καθηγητής σε θέματα οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων σε φορείς μετα-δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης, κ.α.
Ως Διοικητικός Επιστήμονας έχει να επιδείξει ένα αξιόλογο επιστημονικό έργο το οποίο περιλαμβάνει δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά και τόμους πρακτικών συνεδρίων καθώς και σημαντικό αριθμό ανακοινώσεων-εισηγήσεων σε επιστημονικά συνέδρια και ημερίδες. Επίσης διαθέτει πλούσια αρθρογραφία, σε έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, για θέματα τοπικής αυτοδιοίκησης, δημόσιας διοίκησης, πολιτικών υγείας και κοινωνικής πολιτικής.
Ιδρυτικό μέλος της Πανελλήνιας Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης «Κλεισθένης» από το 2011, κατείχε μέχρι πρόσφατα τη θέση του Β΄ Αντιπροέδρου. Μιλάει άπταιστα Αγγλικά (Proficiency) και διαθέτει άριστη γνώση χειρισμού Η/Υ.
Αρμοδιότητες
Ο Γενικός Γραμματέας ασκεί τις κάτωθι αρμοδιότητες, σύμφωνα με την υπ. αρ. 2179/2019 Απόφαση Δημάρχου:
- Μεριμνά για τη βέλτιστη οργάνωση, διοίκηση, παρακολούθηση και εποπτεία/έλεγχο της λειτουργίας των υπηρεσιών του ∆ήμου, σε συνεργασία με το Δήμαρχο και τους καθ’ ύλην αρμόδιους Αντιδημάρχους.
- Παρέχει οδηγίες, δίνει κατευθύνσεις και, γενικότερα, συντονίζει τις υπηρεσίες του Δήμου κατά την άσκηση του έργου τους. Στο πλαίσιο αυτό δύναται να προβαίνει στη σύνταξη και έκδοση εσωτερικών εγκυκλίων, κανονισμών ή εγχειριδίων για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία αυτών.
- Προβαίνει στη μελέτη και εισήγηση μέτρων και πολιτικών προς το Δήμαρχο για τη βελτίωση και προαγωγή των λειτουργιών του Δήμου.
- Μεριμνά για την επεξεργασία από τις αρμόδιες υπηρεσίες των θεμάτων που είναι προς συζήτηση ενώπιον του Δημοτικού Συμβουλίου και των λοιπών συλλογικών οργάνων διοίκησης του Δήμου, σύμφωνα με την ημερήσια διάταξη ή έχουν ήδη συζητηθεί σε αυτά, καθώς και να τα υποστηρίζει ενώπιον των ανωτέρω οργάνων, εφόσον κρίνεται απαραίτητο από τον Πρόεδρο τους.
- Παρακολουθεί τη διαδικασία εφαρμογής των αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου και των λοιπών συλλογικών οργάνων διοίκησης, από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου, σε συνεργασία με τους προϊσταμένους των οργανικών μονάδων.
- Συντονίζει τις διαδικασίες κατάρτισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος και των Ετησίων Προγραμμάτων Δράσης του Δήμου και παρακολουθεί την επίτευξη των περιοδικών στόχων και την υλοποίηση των αντίστοιχων προγραμμάτων που αποφασίζονται από τα πολιτικά όργανα του Δήμου.
- Μεριμνά για την έγκαιρη ετοιμασία των περιοδικών απολογισμών δράσης του ∆ήμου σύμφωνα προς τα αντίστοιχα προγράμματα ή τις συγκεκριμένες αποφάσεις και ενημερώνει σχετικά το Δήμαρχο, την Εκτελεστική Επιτροπή ή/και το ∆ημοτικό Συμβούλιο εφόσον αυτό κρίνεται απαραίτητο.
- Οργανώνει κάθε νέα υπηρεσία που δημιουργείται στο ∆ήμο και μεριμνά για τη συνεχή βελτίωση της αποτελεσματικής δράσης των υπηρεσιών του ∆ήμου, για την προσαρμογή της λειτουργίας τους στις απαιτήσεις της κείμενης νομοθεσίας και στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και για τη βελτίωση της απόδοσης του ανθρώπινου δυναμικού και των τεχνικών/πληροφοριακών συστημάτων και μέσων του Δήμου.
- Δύναται να συγκαλεί περιοδικά ή κατά περίπτωση Συντονιστικά Συμβούλια στα οποία συμμετέχουν τόσο οι προϊστάμενοι των οργανικών μονάδων του Δήμου όσο και οι υπάλληλοι των υπηρεσιών του Δήμου με σκοπό την επισήμανση και αντιμετώπιση οργανωτικών /λειτουργικών/ επιχειρησιακών προβλημάτων, τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, κ.α.
- Παρακολουθεί τις δραστηριότητες των νομικών προσώπων του Δήμου και συνεργάζεται με τις διοικήσεις αυτών, παρέχοντας τις αναγκαίες κατευθύνσεις ώστε να εξασφαλίζεται ο βέλτιστος συντονισμός και η εναρμόνιση των αποτελεσμάτων από την δραστηριοποίησή τους προς τους στόχους του Δήμου.
- Μεριμνά για τη βέλτιστη διαχείριση και ανάπτυξη-εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου, σε συνεργασία με το Δήμαρχο και σύμφωνα με τις εντολές και οδηγίες αυτού.
- Μεριμνά για την ανίχνευση, το σχεδιασμό και την ανάπτυξη δράσεων διοικητικής καινοτομίας και ενσωμάτωσης βέλτιστων πρακτικών για τη βελτίωση της διοικητικής και επιχειρησιακής λειτουργίας και αποτελεσματικότητας του Δήμου.
- Επιμελείται την παρακολούθηση, συντονισμό και εκτέλεση κάθε θέματος που του αναθέτει ο Δήμαρχος.
Επιλεγμένη Αρθρογραφία
- Ο αντίκτυπος της κρίσης του COVID-19 στη λειτουργία των ΟΤΑ και το σχέδιο ανάκαμψης της τοπικής αυτοδιοίκησης
- Το “τέλος” της απλής αναλογικής στις δημοτικές εκλογές
- Πόλεις σε ψηφιακή μετάβαση: Δεδομένα, προκλήσεις & περιορισμοί
- Οι 10 βασικές αλλαγές που φέρνει ο «Κλεισθένης» στην Τοπική Αυτοδιοίκηση
- Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης
- Πέντε προτεραιότητες για την ανασύσταση της πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης
- Πως η γραφειοκρατία βλάπτει την τοπική ανάπτυξη: Το παράδειγμα της διαδικασίας ένταξης δημοτικών έργων στο Ε.Σ.Π.Α.