27 Σεπτεμβρίου 2024
06:38
18.32 oC
Υγρασία 76%
GR EN
Άρθρα
Ανακοινώσεις
Η Επιτροπή Περιβάλλοντος της Περιφέρειας έκανε δεκτές τις ενστάσεις, τους όρους  και τις προϋποθέσεις που ζητούσε το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Μινώα Πεδιάδας για θετική γνωμοδότηση, επί των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου: Διασυνδετική Γραμμή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας 150kV Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλλι με τη Γραμμή Μεταφοράς Σύστημα (Λινοπεράματα – Ιεράπετρα)

 

Στις εργασίες της συνεδρίασης της Επιτροπής Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Περιφέρειας Κρήτης, υπό την Προεδρία του Αντιπεριφερειάρχη Περιβάλλοντος Νίκου Ξυλούρη, συμμετείχε ο Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας Βασίλης Κεγκέρογλου.

Κατά τη συνεδρίαση, η Επιτροπή εξέτασε και γνωμοδότησε θετικά υπό όρους, επί των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του έργου: Η επιτροπή περιβάλλοντος της Περιφέρειας έκανε δεκτές τις ενστάσεις, τους όρους  και τις προϋποθέσεις που ζητούσε το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Μινώα Πεδιάδας για θετική γνωμοδότηση, επί των Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου: Διασυνδετική Γραμμή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας 150kV Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης στο Καστέλλι με τη Γραμμή Μεταφοράς Σύστημα (Λινοπεράματα – Ιεράπετρα)ΝΔΑΗΚ) με τη Γραμμή Μεταφοράς Σύστημα (Λινοπεράματα – Ιεράπετρα), παρουσία εκπροσώπων και μελετητών του υπό εξέταση έργου, μετά τις εμπεριστατωμένες παρατηρήσεις στις οποίες προχώρησε ο Δήμαρχος και τους όρους που έθεσε το Δημοτικό Συμβούλιο:

Α. Να γίνει υπογειοποίηση του  τελευταίου τμήματος της γραμμής που προβλέπεται εναέριο δίκτυο, πριν την έναρξη της προτεινόμενης υπογειοποίησης και σε μήκος τουλάχιστον τριών (3) χιλιομέτρων, ώστε η υπογειοποίηση να ξεκινήσει από το σημείο που τέμνει η προτεινόμενη εναέρια γραμμή τον δρόμο «Λαγός- Άγνος» και αυτή να γίνει κατά μήκος του δρόμου.

Β. Να γίνει πλήρης αποκατάσταση του τοπίου στις ζώνες πρόσβασης που θα διανοιχθούν, σε συνδυασμό με προσπάθεια να αξιοποιηθούν ήδη υπάρχουσες, προσβάσεις και διαβάσεις που πρέπει να βελτιωθούν.

Γ. Να γίνεται αποκατάσταση όλου του πλάτους του οδοστρώματος και συνολική βελτίωση δρόμου κατά μήκος του οποίου γίνεται υπογειοποίηση.

Δ. Να γίνει αποκατάσταση στους δρόμους που διέρχονται τα βαρέως τύπου οχήματα στη φάση της κατασκευής, που καταστρέφουν αγροτικούς και δημοτικούς δρόμους που δεν έχουν τις προδιαγραφές για να δέχονται τέτοια οχήματα, όπως δυστυχώς συμβαίνει και με το ΟΛΟΝ έργο του Α/Δ.

Ε. Να βελτιωθεί και να ανακατασκευαστεί το τμήμα του δρόμου Γήπεδο Καστελλίου- Μονή Καλλέργη που θα υπογειοποιηθεί η γραμμή, λόγω των καταπονήσεων της κατασκευής της τάφρου και των κινδύνων μετατροπής τους σε χειμάρους (βλ. παρατήρ. 4), που θα είναι το σύνολο του δρόμου μέχρι τη Μονή Καλλέργη, με την αποδοχή του Α. σημείου. Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του δρόμου έχουν καθοριστεί σε προηγούμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

ΣΤ. Στο σημείο 2.4 Μέτρα που προτείνονται για την προστασία του περιβάλλοντος στη σελίδα 32, στη φράση «Στο αντικείμενο εργολαβίας για τις χωματουργικές εργασίες, θα συμπεριληφθούν οι εργασίες φύτευσης / αποκατάστασης καθώς επίσης και η υποχρέωση για συντήρηση τους, όπου αυτό κριθεί σκόπιμο». Να μπει κόμμα αντί τελείας και να προστεθεί: «από τις υπηρεσίες Περιβάλλοντος της Περιφέρειας και του Δήμου»

Ζ. Να εξεταστεί νέα θέση για τον ΥΣ με βελτίωση της απόστασης από τον οικισμό Ευαγγελισμός προς νότο,  αφού η επιλεγείσα απέχει μόλις 400 μ.

Στην απόφαση περιλαμβάνεται η σημείωση ότι, αν δεν γίνει δεκτή η πρόταση της πρόσθετης υπογειοποίησης, προϋπόθεση για την θετική μας στάση είναι η βελτίωση όλου του δρόμου  «Γήπεδο Καστελλίου- Μονή Καλλέργη» με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά που περιλαμβάνονται σε προηγούμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για τον συγκεκριμένο δρόμο.

Η αιτιολόγηση στηρίχθηκε στα παρακάτω:

1.Για την κατασκευή των 37 πλατειών έδρασης των 72 πυλώνων του εναέριου δικτύου μεταφοράς Υ.Τ. 150kV, απαιτείται η διάνοιξη ζωνών πρόσβασης στις συνολικού μήκους 20,7km περίπου και επιφάνειας επέμβασης 114,2 στρ. περίπου, με ότι αυτό συνεπάγεται για την αποψίλωση των ζωνών αυτών, από την χλωρίδα και τη διατάραξη της ζωής της πανίδας.

  1. Το τελευταίο κομμάτι του εναέριου τμήματος της  γραμμής μεταφοράς Υ.Τ, πριν το σημείο που αρχίζει η υπογειοποίηση, έχει μικρές αποστάσεις από αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία. Ειδικότερα, ο  «Ι. Ναός Αγίου Παντελεήμονος, Μπιζαριανό, Ηράκλειο» (127/Β/1946-08-08) βρίσκεται ανατολικά και σε απόσταση 1,2 km, ο «Ι. Ναός Αφέντη Χριστού, Σμάρι, Ηράκλειο» που βρίσκεται βορειοδυτικά και σε απόσταση 1,2km., ο Αρχαιολογικός χώρος «Περιοχή Μονής Καλλέργη Σμαρίου, Ηράκλειο» (130/Β/1983- 03-28) που βρίσκεται βορειοδυτικά και σε απόσταση 734,5m από τη θέση του πυλώνα ΛΙΙ 100/33, ο αρχαιολογικός χώρος «Κορυφή Προφήτη Ηλία Σμαρίου, Ηράκλειο» (130/Β/1983-03- 28) που βρίσκεται βορειοδυτικά και σε απόσταση 408m από την εναέρια γραμμή μεταφοράς Υ.Τ..
  2. Η τάφρος για την υπόγεια γραμμή προφανώς και θα προκαλέσει αρνητικές παρεμβάσεις στο περιβάλλον τόσο στο φυσικό, όσο και στο ανθρωπογενές αφού οι διανοίξεις ποτέ δεν πραγματοποιούνται με την χειρουργική εικόνα που παρουσιάζεται στα χαρτιά και στις μελέτες αλλά στην πράξη προκαλείται ευρύτερη παρέμβαση και ζημία στο περιβάλλον και τις υποδομές.
  3. Δεν προβλέπεται συνολική βελτίωση του δρόμου κατά μήκος του οποίου γίνεται υπογειοποίηση και έργα παροχέτευση των όμβριων, με κίνδυνο τα τμήματα που σήμερα είναι χωματόδρομοι, σε περίπτωση πλημμυρών, να έχουν πολύ αυξημένες πιθανότητες να υποστούν καθιζήσεις, καθαιρέσεις και καταστροφές αφού τα νερά θα εγκλωβίζονται κατά μήκος του δρόμου, από την τάφρο των δύο μέτρων βάθος και 80 πόντους πλάτος.
  4. Οι υφιστάμενοι δρόμοι αγροτικοί και δημοτικοί, όπως συμβαίνει και με τα έως τώρα έργα κατασκευής του Α/Δ, που δεν είναι κατασκευασμένοι για τη διέλευση βαρέων οχημάτων, καταστρέφονται κατά τη διάρκεια κατασκευής των έργων και δυστυχώς δεν αποκαθίστανται, ούτε από το δήμο που δεν έχει την οικονομική δυνατότητα, ούτε φυσικά από την κατασκευάστρια που μεταθέτει κάθε συζήτηση για τις συμβατικές υποχρεώσεις της στο μέλλον.